Přírodopis

kontakt - stankova.novakova@seznam.cz

středa 18.11.

Vlastnosti nerostů

úkol zadán na google classroom


středa 11.11.

Kdo udělal poctivě referát na znečištěné ovzduší , bude mít snadnější práci.

Vyhledat ( učebnice - kapitola Ovzduší - skleníkový efekt a na internetu) a doplnit informace do pracovního listu:


Na vypracování a odeslání máte týden.

Pracovní list můžete zkopírovat doplnit, barevně označit a poslat jako přílohu.

pátek 6.11.

další úkol dostanete až ve středu


středa 4.11.

Přepište jako zápis do sešitu:

Mineralogie - nauka o nerostech

Nerost ( minerál) = stejnorodápřírodnina, kterou lze zapsat chemickou značkou nebo vzorcem např. zlato Au, sůl kamenná NaCl

Většina nerostů vytváří krystaly jen některé jsou beztvaré.

Krystal vznikne za optimálních podmínek vysrážením z vodních roztoků. (nasycený roztok soli kamenné, odpařením vody vzniknou krystalky soli - pokus ze 3. třídy)

Krystaly vznikají podle krystalové mřížky = pevné postavení atomů v molekule (obr. str. 9).

Z krystalové mřížky vyplývá nejen tvar krystalu, ale i především vlastnosti nerostu jako

tvrdost, hustota apod.

Na internetu si prohlédněte fotografie některých krystalů zde:




středa 21.10.

Nový úkol nezadávám, od většiny ještě nemám referát, dodělejte a zašlete.


pátek 16.10.

Referát na téma Znečištěné ovzduší


Najít odpovídající zdroj informací - např. text na internetu, v literatuře a vypracovat stručný zápis do sešitu nejméně na 2 strany.
Na úvod zápisu bude uveden zdroj informací t.j. webová adresa nebo autor a název knihy, ze které se čerpalo.

Vypracovaný zápis vyfotit a poslat mailem do příští hodiny přírodopisu.


středa 14.10.2020


Stavba Země

 podle textu v učebnici str. 7 udělat zápis do sešitu.



ŠKOLNÍ ROK 2020/2021

30. 9. 2020


a) Obecná biologie

- organismy, stavba buňky, životní projevy organismů

   Prověrka 7. 10.


b) příprava referátů na témata z ekologie



XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



Doporučuju vytvořit si na počítači složku a všechny práce do ní ukládat, pokud bude třeba, jde kdykoliv znovu zaslat či prověřit po návratu do školy


11.5. 2020

Vypracujte pracovní list na téma Nervová soustava a do konce týdne zašlete mailem.

18.5. 2020

Žlázy s vnitřním vyměšováním - hormony

 práce s učebnicí str. 54-55 :

1) přečíst text,

2) udělat zápis do sešitu ( charakteristiku žláz, význam hormonů, jednotlivé hormony a jejich význam v organismu)


25.5.2020

Tento týden úkol nedávám, doplňte, pokud vám nějaké úkoly chybí.


1.6.2020

Smyslová ústrojí - zápis do sešitu

Člověk pomocí nich získává informace o okolním světě. Nachází se v nich smyslové buňky = receptory, které po podráždění vedou informaci do mozkových center

lidské smysly : zrak, sluch, hmat, čich a chuť

Prohlédněte si následující prezentaci:

8.6.2020

1) zrak, sluch - odpověz na otázky 2 až 8 str. 61 ( do sešitu)

2) prohlédni si video:


15.6. 2020

Další smysly

1) přečíst v učebnici:

    Hmat - str. 56

    Chuť - str. 60

    Čich - str. 61

 2) vyřešte kvíz :

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky