Středa 18.11.

Rovnice procvičování úkol zadán na google classroom


-

Pátek 13.11.

Opakování učiva k přijímačkám

Zopakujte si teorii podle videí : 1) osová souměrnost - zde

                                                     2) úhly - zde


Další úkoly zadám až ve středu.

V pondělí třídnická hodina.


Středa 11.11.

Zápis do velkého sešitu

Počty řešení rovnice

- odpovídají tomu, co již známe:

1) většinou 1 řešení ( pozor např. 5x = 0 /:5..........x = 0)

2) rovnice nemá řešení: a) 0.x = nějaké číslo

b) může nám také vyjít řešení, které vyloučí podmínka

3) rovnice má nekonečně mnoho řešení.................. 0.x = 0, to znamená, že řešením je jakékoliv reálné číslo, kromě podmínky


Vyřešte rovnice na str. 63, př. 9 a,b,c,d

( za každý řádek rovnice zapište úpravu ....např. / : 4 často na to zapomínáte)

Nezapomeňte napsat závěr = počet řešení

0foťte a pošlete v průběhu dne, další úkol dám v pátek.


Úterý 10.11.

Připomínka po kontrole asi poloviny včerejších úkolů:

1. krok - odstranění zlomků = vynásobit obě strany rovnice společným jmenovatelem ( v druhém řádku nechci vidět zlomky! )

Dále připomínám, že přepisováním řešení od někoho jiného nic nezískáte, to je jen ztráta času. Velká část úkolů je jako přes kopírák, nevhodná úprava a stále dokola!

Procvičování:


a) učebnice str. 62, př. 5 e,f

b) prohlédněte si řešený příklad 2 na str. 61, který řeší Ivan, případně       video zadané včera od 3:57 do 6:15 ...........................pak vyřešte               příklady str.62 , př. 6 c,d,a,b ( v tomto pořadí)

c) dobrovolně str. 62 , př. 4

Včetně zkoušek a podmínek! Řešení je potřeba zkontrolovat s podmínkou.

Ofoťte a zašlete v průběhu dne.


Pondělí - 9.11.

Rovnice s neznámou ve jmenovateli

Řešíme velmi podobně jako rovnice se zlomky :

zlomek odstraníme vynásobením společným jmenovatelem a přidáme podmínku, protože jmenovatel nesmí být nula.

a) prohlédněte si první 4 minuty videa a vyřešte příklady str. 60,

př.  1 a,b,c a str. 61, př. 33 a,b,c,d

b) prohlédněte si další část videa 4:00 - 6:20 min a vyřešte str. 62 ,

př. 5 a, b, c

Nezapomínejte na zkoušku a podmínku.

Vyfoťte a v průběhu dne pošlete.

Zítra přejdeme k náročnějším rovnicím.


Pátek - 6.11.

Někteří si ještě nezaložili školní mail - úkol ze 4.11. - udělejte, ať se můžeme hlásit do učebny google classroom

Opakování učiva - válec

Teorie - učebnice str. 35

Zopakuj si pojmy : válec - podstava a plášť válce ( průměr a poloměr podstavy)

Dole jsou uvedené vzorce pro výpočet objemu a povrchu válce.

Dosazením do vzorců vypočítej objem, povrch nebo poloměr a výšku následujících příkladů

( pro výpočty použij kalkulačku)

1) r = 3,2 cm, v= 4,3 cm, V = ?, S = ?

2) V = 638,3 cm krychlových, v = 8,1 cm, vypočti velikost poloměru

3) S = 1200cm čtverečných, r = 5 cm, vypočti velikost výšky

4) Pro ty , co se hlásí na maturitní obory: učebnice str. 36, př. 9


4.11.- středa

Dokončili jsme probírání 1. části lomených výrazů, po návratu do školy znalosti ověříme prověrkou.

Než se dostaneme k novému učivu, zopakujeme to, co máme znát z předchozích ročníků.

Povinné pro ty, co se chystají na přijímací zkoušky na SŠ !

Pythagorova věta

-platí v pravoúhlém trojúhelniku a používá se k výpočtu délky stran v trojúhelníku

Zopakování teorie máte na str. 28 nebo v sešitě z 8. ročníku.

Vyřešte příklady : str. 29, př. 3, 4 a 5 (nejprve udělejte náčrt, vyznačte pravoúhlý trojúhelník a doplňte známé číselné hodnoty, pak počítejte)

Vzhledem k tomu, že máte zítra 3 h on-line, zadám další úkol až v pátek.


3.11. - úterý

Procvičování učiva

Dopočítejte příklady z učebnice str. 56, př. 3 d,e,f,g a zkontrolujte s výsledky v učebnici.


2.11. - pondělí

Dělení lom. výrazů

Prohlédněte si prvních 5 minut návodného videa:

Dělení lom. výrazů převedeme na násobení převráceným zlomkem ( to už umíme)

následně vyřešte příklady z učebnice: a) str. 55, př. 1a,b,c a str. 56, př. 1g,h ( včetně podmínek)

b) s pomocí rozkladu na součin příklady  str.  56, př. 3 a,b,c

Vyřešené příklady zašlete v průběhu dne.


23.10. - pátek

Chválím za splnění všech úkolů tyto žáky: Martin, Maruška N., Nathálie S., Anička, Borys, Maruška E., Nikola, Hugo, Paula, Eda a Vasyl

To, které úkoly byly vypracovány samostatně či pouze přepsány si musí vyhodnotit každý sám.

Samostatným a pravidelným plněním úkolů pracujete na svých znalostech a dovednostech, které budou postupně prověřeny.

Všem žákům přeji klidné prázdniny!


22.10. - čtvrtek

Procvičování učiva:

učebnice str. 54, př. 4 d,e,f

                            př. 6 a,b,c

Ve všech příkladech je třeba nejprve rozložit na součin a pak krátit.

Nezapomínejte na podmínky!

Vyřešte v průběhu dne a pošlete ke kontrole.


21.10. - středa

Na dnešní den žádný úkol nedávám.


20.10. - úterý

Násobení lom. výrazů

 ( sčítání a odčítání přesuneme na později)

Násobením využívá opět krácení - krátit ve můžete pod sebou i do kříže stejně jako u zlomků.

Pusťte si po částech video:

a) 1. část  - od 1:50 do 3:20, pak vyřešte z učebnice str. 53, př. 1 a, b, c

a str. 54, př. 5 a, b.

b) 2.část - od 3:20 do 8:00 - využíváme rozklad na součin - pak str. 53.

př. 3b a str. 54, př. 4 a,b,c

Video:

Příklady řešte jako vzorové do velkého sešitu, nezapomínejte na podmínky.

Vyfoťte a pošlete v průběhu dne.



19.10. - pondělí

Minulý úkol v termínu nesplnili - Hugo, Sarah, Veronika, Jirka, Vika, Valerii a Adrian.

Připomínám, že úkol v termínu je důležité plnit, protože je nutné pracovat s časovými odstupy a po malých částech.  Je potřeba také provádět opravy podle mailu, ve kterém vám píšu připomínky.

Z hlediska klasifikace je především nutné učivo zvládnout, což bude prověřeno po návratu. Vede vás to k větší samostatnosti a vzhledem k tomu, že brzy budete žáky středních škol, něměl by to být žádný problém.

 Procvičíme, co jste dělali ve čtvrtek:

učebnice str. 44,a) př., 4 e,f - rozložit pomocí vytýkání a pak zkrátit

                              b) př. 5 - rozložit pomocí vzorců a pak zkrátit

Nezapomeňte na podmínky.

Odeslat ke kontrole v průběhu pondělí.


15.10. - čtvrtek

Krácení lomených výrazů

Krátit výzazy znamená vydělit čitatele a jmenovatele stejným výrazem ( hledáme společného dělitele, podobně jako u krácení zlomků)


Pusťte si po částech následující video:

1.část videa = 0 - 8 min  -  pak vyřešte následující příklady z učebnice:

 str. 43 př. 3 a-d

2.část videa

pak vyřešte str. 44 př. 4 a-d (zde musíte nejprve rozložit na součin, pak teprve můžete krátit i celé závorky)

 Návod na řešení máte i v učebnici na str. 44 - řešené příklady.

Tentokrát vyfoťte a pošlete mailem do zítřejšího večera.

14.10. -středa

Lomené výrazy - podmínky

Zopakovat učivo  a určit podmínky:

                a) str. 41, př. - 3 a, b, c  a  4 a, b, c

                b) prac.list:

U většiny lomených výrazů je nejprve nutno rozložit jmenovatele na součin     ( návod máte ve velkém sešitě)


13.10. - úterý

Opakování učiva: rovnice

učebnice

str. 23, př. 4, (ti, kteří nezvládnou tuto obtížnost mohou řešit př. 3)

Ke každé rovnici patří zkouška!

Dále připomínám řešení opakovacího testu pro 9.třídy, týká se to těch žáků, kteří ode mě dostali natištěné zadání.



12.10. 2020 - pondělí

Pište do cvičných sešitů - nadpis Distanční výuka, dále vždy datum a vypracované úkoly


Opakování učiva nižších ročníků:

učebnice

a) str. 20, př. 3 ( zlomky) a 4 (racionální čísla - desetinná čísla převeďte na zlomky)

b) str. 21. př. 6

Využívejte velký sešit z minulých ročníků pokud si nepamatujete, jak se se zlomky počítá.



7. 10. 2020

 LOMENÝ VÝRAZ

1) PODMÍNKY - jmenovatel se nesmí rovnat nule, pak má daný výraz smysl


 video:

Dále řešit příklady z učebnice : str. 41, př. 3 a 4


29.9.2020

ROZKLAD NA SOUČIN

Využijte názorná videa: video A

                                          video B

Vyřeš pracovní list:


NOVÉ INFORMACE A ÚKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2020/2021


17.9.2020

Procvičování rovnic k prověrce:



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


 24.5.

Úkol na tento týden- sl.úlohy : str. 138, př. 10, 11, 12

Opakování: str. 20, př. 2, 3, 5

úterý 26.5. 18.20

Slovní úlohy - rovnice - řešení

Úkol za tento týden ( sl.úlohy) pošlete do neděle.

1.6.2020

Opakování učiva: a) poměr, úměrnost str.21, př. 7, 10, 11

                              b) procenta str. 22, př. 4, str. 23, př. 5, 6

Vypracovat prac.list a poslat do neděle ( řešte pouze skupinu A):

8.6.2020

 Výrazy s proměnnou     (opakování)

Zopakovat to, co máme umět je velmi důležité, budeme na to navazovat hned na začátku příštího šk. roku a bude na to méně času.

1) příklady z učebnice - propočítat, zkontrolovat podle výsledků

       hodnota výrazu str. 102, př. 2

       sčítání, odčítání výrazů str. 105, př. 2, str. 106, př. 6

       vytýkání str. 110, př. 22

2) pracovní list - vyplnit a poslat do neděle:

15.6.2020

Úpravy výrazů podle vzorců

učebnice - str. 112, př. 2

                   str. 113, př. 5, 8

                   str. 114, př. 12


                   str. 115, př. 17

Ofotit a poslat do neděle.

                   


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky